Ekonomi

NHTSA Beklenmedik Frenleme Nedeniyle Zoox Kendi Kendine Sürüş Kazalarını İnceliyor

ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA), beklenmedik frenlemelerin çarpışmalara yol açtığı olayların ardından Amazon (NASDAQ:AMZN)’un sürücüsüz araç iştiraki Zoox’a yönelik incelemelerini yoğunlaştırıyor. Federal kurum, Zoox otonom araçlarının karıştığı son iki arkadan çarpmanın temel nedenlerini anlamak için video görüntüleri ve belgeler de dahil olmak üzere ek bilgi talep ediyor.

NHTSA’nın Mayıs 2024’ün başlarında başlattığı soruşturma, şirketin Otomatik Sürüş Sistemi ile donatılmış 500 Zoox aracına odaklanıyor. İncelenen her iki kaza da motosikletlilerin hafif yaralanmasıyla sonuçlandı ve Zoox sisteminin operasyonel tasarım alanı içinde, gün içinde meydana geldi.

Bir Zoox sözcüsü, şirketin şeffaflık ve düzenleyici kurumlarla işbirliğine olan bağlılığını ifade ederek, NHTSA’nın sorularını ele almak için onunla yakın bir şekilde çalışmanın öneminin altını çizdi. Bu duruş, Zoox’un Mart 2024’te Kaliforniya ve Nevada’da daha geniş bir test alanı, daha yüksek hızlar ve gece sürüşünü içeren test parametrelerini genişletmesiyle uyumludur. Amazon’un Zoox’u 2020 yılında 1,3 milyar dolara satın alması, otonom sürüş teknolojisine önemli bir yatırım yapıldığını gösteriyor.

NHTSA’nın soruşturması, çarpışmalara neden olan durumlardaki davranışlarına, yaya geçitlerinde yayalarla etkileşimlerine ve benzer kazalara neden olabilecek diğer senaryolara odaklanarak otomatik sürüş sisteminin performansını değerlendirecek. Bu soruşturma, NHTSA tarafından General Motors’un Cruise ve Alphabet’in Waymo’su da dahil olmak üzere sürücüsüz araçların güvenliği ve performansına ilişkin daha geniş bir dizi soruşturmanın bir parçasıdır.

Bununla bağlantılı olarak NHTSA, Mart 2023’te Zoox’un geleneksel sürüş kontrollerine sahip olmayan bir robot taksiyi kendi kendine sertifikalandırmasına ilişkin açık bir soruşturmayı da gözden geçiriyor; bu, düzenleyici gözetim altında kalan yaygın bir endüstri uygulamasıdır.

NHTSA’nın eylemleri, yazılım güncellemesiyle bağlantılı kaza raporlarının ardından Tesla’nın Aralık 2023’te yeni Autopilot yazılımı kurulumu için 2 milyondan fazla aracı geri çağırmasına yönelik soruşturmasında da görüldüğü gibi, sürücüsüz teknolojilerin güvenliğine ilişkin devam eden endişeleri yansıtmaktadır. Autopilot, gelişmiş olmasına rağmen, sürüş görevlerine yardımcı olmak üzere tasarlandığından Tesla araçlarını tamamen otonom hale getirmiyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

keban-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort